Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Fórum

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

VAGYONVÉDELEM-GARANTÁLT BÉRMINIMUM

1956,2016.10.05 22:20

- Az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési Jegyzék/OKJ/ módositásának eljárási rendjéről szóló 150/2012. /VII.6./ Kormányrendelet alapján a személy- és vagyonőri szakképesités alsó középfokú szakképesitésnek minősül,mely alapfokú iskolai végzettségre vagy szakmai és vizsgakövetelményben meghatározott bemeneti kompetenciákra épül és iskolarendszeren kivüli szakképzésben szerezhető meg.
-A személy és vagyonvédelmi,valamint magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005.évi CXXXIII.törvény 6.§ /1/ bekezdése alapján az e törvény hatálya alá tartozó tevékenységek személyes végzéséhez a rendőrség által kiadott igazolvány szükséges. A jogszabály 6.§ /2/ bekezdése értelmében igazolványt-kérelmére-az a magyar állampolgár,illetve a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személy kaphat,aki nagykorú,cselekvőképes,külön jogszabályban meghatározott vagy azzal egyenértékü szakképesitéssel rendelkezik.
-Tekintettel arra,hogy a személy és vagyonőri munkakör betöltéséhez elengedhetetlen a középfokú szakképesités megszerzése,a személy és vagyonőrként foglalkoztatott munkavállalót megilleti a jogszabályban előirt összegű GARANTÁLT BÉRMINIMUM.
Nemzeti Munkaügyi Hivatal,2013.év.

Keszthely

Tibor,2016.09.16 15:56

Üdvözletem! Egyre több helyen hallani erről a szövetkezeti tagi munkavégzésről... (vagyonőrként!!!) Ebben a formában történő munkavégzésnek mik a hátrányai??

Békéscsaba

Elnök,2016.09.14 22:39

Egyetértek de sajnos kevesen vagyunk azok akik akarnak tenni. De több a kiabáló. Lépj be a szakszervezet.

Békéscsaba

Ágota,2016.09.07 12:18

Üdvözletem! Össze kellene fogni az országban a vagyonőröknek, kamarának, stb., mert vérforraló, hogy Békés megyében nettó 450-max. 500 Ft a vagyonőrök órabére!! Elvállalják és dolgoznak havi 240-270 órát, mert éhen halna a családjuk, nincs más lehetőség. Mi már nettó 700Ft-al is megelégednénk, de gusztustalannak és elfogadhatatlannak tartjuk, hogy cégek, alvállalkozók a semmivel többet keresnek rajtunk, mint mi! Miért nem lehet vállalkozó egy vagyonőr, pl. lenne egy regisztrációs oldal ahova mindenki föltölthetné az önéletrajzát és azon cégek, munkaadók onnan választhatnának munkavállalót. Ki lehetne iktatni rengeteg élősködő senkiházi "szolgáltató" céget, alvállalkozót. A munkaadónak is jobb lenne, mert egy vállalkozó sokkal kevesebbet kérne, mint a fantomcégek. A másik, 1 hét alatt 2 munkaadóval is találkoztam és az egyik azért nem vett föl, mert kértem munkába állás előtt munkaszerződést, a válasz: "minek az magának, megmondtam mit kell csinálni és mennyit fizetek, nem szokták kérni, de majd küldök". Úgy kaptam, mint itt bárki ettől a debreceni vállalkozótól, aki békéscsabai Rossmannba keresett vagyonőrt. Ráadásul hétfőtől péntekig 8,30-18, 19 óráig, szombaton: 8,30-tól 14 óráig. Még a két nap pihenőt se adta meg, ami jár! A másik vállalkozó nettó 550-et adott volna, napi 10 órát kellett végig állni, járkálni, minden hétvége mindkét napján. 8 órás állás után kicsit leültem, mert fájt a derekam és rám szóltak. A munkaszerződéseben bruttó 530Ft volt, holott a minimál óradíj törvény szerint bruttó 639Ft-nál nem lehet kevesebb. /Egy operátornak nettó 800Ft-ot fizetnek és nem kell önköltségen tanfolyamot végeznie!/ Nem írtam alá a szerződést, nincs munkám hiába került a képzésem 130 ezerbe. Pestre jártam tanfolyamra, mert itt sokkal tovább tartott volna. Pesten is dolgoznék, de még el nem kel a házam, nem tudok. A fizetésem rámenne az albérletre és ugyanott lennék, mint most. Nagyon össze kellene fogni, hogy a Pintér Sándor félék és alvállalkozóik ne élősködjenek rajtunk! Kellene egy olyan törvény, ami szabályozná, hogy a vagyonőrök /akik ténylegesen dolgoznak!!/ nettó 700-800Ft-nál ne kaphassanak kevesebbet, pl. mint a minimálbér. Várható, hogy történni fog valami ezen a téren?

Re: Békéscsaba

1956,2016.09.14 19:33

A javaslatokkal és a helyzetértékelés többségével egyetértünk! A minimális vagyonvédelmi rezsióradij alapján,a legkisebb órabér=bruttó 742Ft/óra! Készenléti jellegű munkakörben ez= Minusz 1/3-arányban csökkentett! NYOMATÉKOSAN JAVASOLJUK a kollégáknak:-Készenléti jellegű munkakört tartalmazó MUNKASZERZŐDÉST/MÓDOSITÁST SENKI NE IRJON ALÁ!!! Vagy mondja fel-mondjon fel,ha ALÁIRTA! ÉHBÉRÉRT,RABSZOLGAKÉNT többé egyetlen kollégánk se DOLGOZZON! Helyzetértékelés:-JELENLEG az ország immár nagyobb részén,VAGYONŐR-BIZT.ŐR HIÁNY VAN!!! EGYRE NAGYOBB és EGYRE FOKOZÓDÓ a MUNKAERŐHIÁNY!!! A fővárosban és környékén,a Dunántúl nagyobb részén már jellemzően 650-700Ft a NETTÓ ÓRABÉR! és IGY SINCS ELÉG VAGYONŐR!!! Debrecenben,Miskolcon...:500-600Ft,a NETTÓ ÓRABÉR! és egyre több helyen van cafetéria és utazási költség térités... JÓL LÁTHATÓ,hogy rövidesen szinte mindenfelé az országban,elérjük a 700-800Ft/óra nettó órabért! A szakmai törvényeket, pedig lényegében Pintér Sándor és tábornok társai "hozzák"! Ahogy éppen az érdekeik megkivánják...

Eger

józsef,2016.07.05 08:02

Azt szeretném kérdezni hogy mit lehet tudni az europai biróságról hogy áll a vagyonörökröl az ügy mikor várható döntés van e már idöpont a tárgyalásra? köszönöm a választ

Re: Eger

1956,2016.07.11 17:41

Még tart az Eu vizsgálat,egyeztetés-vizsgálat keretében a kormánnyal/Eu Biróság elé még nem került/. A TÉMA illetékese:Farkas Péter/Mddsz-Elnök/. Haladéktalanul közzétesszük a fejleményeket,ha eljön az idő...Továbbiak a Menü-ben,:K.Ö.Z.L.E.M.É.N.Y

Jogszabálysértés?

Zoltán,2016.06.21 12:32

Büntetési tétel, közokirattal való visszaélést és okirat hamisítás abban az esetben ha, bűncselekményben büntető eljárás van folyamatban és bűnügyi nyilvántartásba vették az illetőt?

Ekkor le kell adni a személy vagyon őr igazolványt?
- ha igen kinek és hol?

Előre is köszönöm a választ!

Re: Jogszabálysértés?

1956,2016.06.27 14:54

Esetedben az igazolványt kiadó /lakóhelyed szerinti/ Rendőrség, az illetékes! Ott majd megadják a szükséges felvilágositást.

gödöllő

bizti boy,2016.06.14 17:43

tisztelt kollégák!!ami ebben a szakmába történik borzalmas a sok fars cég kamu bejelentések és amit a vagyonörökkel csináltatnak egyes áruházakban az katasztrofa joformán a vagyonöri munkát nemis végzik árut töltenekfel kosarakt hordanak vissza szétdobált termékeket rakosgassák a hejükre szörnyű mert közbe szétlopják az áruházat!!órabér az még mindég a kökemény 500ft és mindegy hogy ünnepnap vagy vasárnap az annyi nekünk nincs bérpotlék örülünk ha meg kapod honap közepére a fizut!!nincs egy érdek épviselet vagy szakszervezet aki szoljon az érdekünkbe vagy vonuljuk utcára lehet aztkéne mert ez tarthatatlan állapot!!!!

Re: gödöllő

Zoltán,2016.06.21 12:34

IGAZAD VAN!
láttam tapasztaltam:-(
VALÓBAN ELJÖTT A cselekvés ideje!

Bp

jó reggelt Magyarok,2016.06.17 12:50

Nálunk is ez van pajti,kéne nyitni egy oldalt a facen és azon keresztül valami megoldást kell találni,be kell vonni a médiát,prészát,az ellenzéki pártokat,stb.stb.valami formában magunkra kell vonnunk a figyelmet,az a baj hogy vannak olyan kollégák ahol nagy a duma tehetség [ 0 ] sajna ebből vannak többen,tisztelet a kivétel.Nos nálunk a szerződésbe a munkakörbe az van írva hogy egyszerű őr.Nos még volna amit irkálni,de majd máskor,most kezdi elönteni a szar az agyam és ilyenkor nem tudom ellenőrzés alatt tartani az agysejteket,hogyha legalább egyszer az utcára vonulnánk akkor meglátnánk ki tartozik az igazi v-örökhöz és ki a seggnyaló.Hajrá és bátorság.

B.P. megye

ébresztő vagonőrök..,2016.04.27 16:23

Tisztelt elnök urak, tisztelt kollégák,be szeretném perelni a céget mert volt egy idő amikor nem jelentettek be,de van még más is,ki tudná pontosan megmondani hol is kellene elkezdeni,és milyen formába?.Ma voltam egy helyen felvételi megbeszélésre,de nem rózsás a helyzet 480/óra de mondott olyant is 600/óra pótlékok nélkül ,hát nagyon szomorú a helyzet..Még meg van a régi munkahelyem,ott is 480/óra,az új szerződésbe 493 van írva de csak 480 adnak,nem is tudom,tanácstalan vagyok,nincs összetartás{van szívatás}.kösz a segítséget.

Re: B.P. megye

1956,2016.04.29 17:43

Arra kérnénk vedd a fáradtságot,szánd rá a kellő időt és olvasd végig figyelmesen a fórumot,s a kérdéseidre választ kapsz!

Re: B.P. megye

Elnök,2016.06.05 20:32

Keressen meg telefonon.

MT4

Elnök,2016.05.05 21:55

Az átültetett irányelv ezen a linken érhető el.
Az Mt. módosításra vonatkozó javaslat ezen a linken érhető el.
Az iskolaszövetkezet szabályai az alábbi linken érhetőek el.
Ismerkedjen meg a Munka törvénykönyve változó szabályaival a 2016. Május 24. napján a MÜPA Üvegtermében megrendezésre kerülő foglalkoztatási rendezvényen. Az Mt. szabályainak változásán túlmenően a Kúria munkajogi gyakorlatával, a munkaügyi ellenőrzés 2015. évi tapasztalataival, a munkavállalók ellenőrzésének jogszerű módozataival, a kiküldött munkavállalókra vonatkozó változásokkal, a kollektív jogok gyakorlati alkalmazhatóságával, valamint a nők gazdaságban betöltött helyzetével is megismerkedhet.
A rendezvényen az NGM, a Kúria, a Pécsi Tudományegyetem képviselői, illetve neves szakemberek mutatják be az adott terület legfontosabb történéseit. A rendezvényről további információt, illetve a jelentkezésre vonatkozóan adatokat ezen a linken talál.
Dr. Kéri Ádám
Ügyvéd
KRS Ügyvédi Iroda

MT3

Elnök,2016.05.05 21:55

h.) Kiküldött munkavállalók (Mt.297.§)
Átültetésre kerül továbbá az Európai Parlament és a Tanács kiküldött munkavállalókról szóló 2014/67/EU végrehajtási irányelve is. Ahogyan arra a korábbiakban is utaltam, a külföldi kiküldetés, mint az Mt. 53.§- szerinti munkaszerződéstől eltérő foglalkoztatás egyik válfaja, uniós szabályozási körbe tartozik tekintettel arra, hogy az az egységes, közös piacot is érinti. A kiküldetésre (posting) a 96/71/EK irányelv, valamint a 2014/67/EU végrehajtási irányelv vonatkoznak. Az irányelvet akkor kell alkalmazni, amennyiben egy tagállamban letelepedett vállalkozás transznacionális szolgáltatás nyújtása keretében ideiglenes jelleggel munkavállalókat küld ki egy másik tagállam területére saját nevében és saját irányítása alatt, a kiküldő vállalkozás és a szolgáltatásnak az adott tagállamban működő címzettje között létrejött szerződés alapján, feltéve hogy a kiküldő vállalkozás és a munkavállaló a kiküldetés idején munkaviszonyban áll egymással. Más célokból is ki lehet küldeni munkavállalókat, melyekre az irányelv hatálya szintén kiterjed. Ilyennek minősül az, ha a tagállami vállalkozás munkavállalókat küld ki egy másik tagállam területén működő, a csoport tulajdonában lévő telephelyre vagy vállalkozáshoz, feltéve hogy a kiküldő vállalkozás és a munkavállaló a kiküldetés idején munkaviszonyban áll egymással; vagy munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó vállalkozásként vagy munkaerőt rendelkezésre bocsátó vállalkozásként munkavállalót küld ki egy tagállam területén letelepedett vagy ott működő vállalkozáshoz, feltéve hogy a munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó vállalkozás vagy a munkaerőt rendelkezésre bocsátó vállalkozás és a munkavállaló a kiküldetés idején munkaviszonyban áll egymással. Kiküldetésben lévő munkavállalónak pedig az minősül, aki munkáját ideiglenes jelleggel a szokásos munkavégzése szerinti tagállamon kívüli tagállam területén végzi.
Láthattuk, hogy a szolgáltatások transznacionális nyújtása körében kiemelt szerepe van az un. postingnak, vagyis a munkavállalók kiküldésének. Az uniós szabályok igyekeznek a visszaélések ellen védelmet nyújtani. Erre azért van szükség, mivel a tagországok jövedelmi viszonyainak jelentős eltérése a tisztességtelen piaci magatartásokra ösztönzőleg hatnak. Nem nehéz elképzelni, hogy milyen problémákat vethet fel az a helyzet, ha az Európa szegényebb régióiban bejegyzett vállalkozások az otthoni munkajogi, fizetési szokásaikkal egyszer csak megjelennek a gazdagabb régiókban és ott szolgáltatásokat kezdenek nyújtani. Az irányelvek tehát azt igyekeznek biztosítani, hogy a kiküldetést csupán azon vállalkozások alkalmazzák, amelyek valóban ideiglenesen jelennek meg egy másik tagállamban, betartják a fogadó állam alapvető munkajogi szabályait (munka- és pihenőidő, bérezés stb.) és ezáltal nem károsítják meg a saját munkavállalóikat sem. Ennek érdekében az érintett tagállamok (és a fogadó ország) vizsgálhatják, hogy az adott vállalkozás hol végez tényleges, érdemi tevékenységet, nyilatkozatot kérhetnek a szolgáltatásnyújtás másik tagállamban való megkezdését megelőzően, valamint megkövetelhetik a foglalkoztatásra vonatkozó dokumentumok fogadó állambeli bemutatását lefordítva. A végrehajtási irányelv rendelkezései meghatározzák az alvállalkozói felelősség körét is annak érdekében, hogy a szabályozás végrehajtását ne lehessen kikerülni. A végrehajtási irányelv előírja a kiküldött munkavállalók jogvédelme érdekében továbbá azt is, hogy megfelelő bírósági, illetve közigazgatási panaszmechanizmust kell létrehozni, valamint kötelező kapcsolattartó személyt is ki kell jelölni a fogadó államban. Ez a személy elérhető kell, hogy legyen a fogadó államban acélból, hogy a kiküldött munkavállalókat képviselő szociális partnerek vele kollektív szerződés kötése céljából kapcsolatba léphessenek. A részletszabályok az irányelvekben és az átültetett jogszabályi rendelkezésekben olvasha

MT 2

Elnök,2016.05.05 21:52

d.) Iskolaszövetkezet, pihenőidő szabályozása
A törvénymódosítás nem teremti meg az iskolaszövetkezeti tagok munkavégzésére vonatkozó szabályoknak a munkaidő-szervezés egyes szempontjairól szóló 2003/88/EK irányelv 7. cikkével való összhangját. Ehelyett az Mt.223-226.§-ai egy másik (a T/10316. számú) törvényjavaslatban hatályon kívül helyezésre kerülnek. Ezzel egyidejűleg a szabályok a szövetkezetekről szóló 2006. évi X.tv-be kerülnek át.
e.) Csoportos létszámcsökkentés szabályai (Mt.71.§(4)
Változnak a csoportos létszámcsökkentés szabályai a törvényjavaslat elfogadása esetén a tengerjáró hajók legénységére is kiterjednek. Ez bizony nem sokakat érint.
f.) Készenléti jellegű munkakör (Mt.101.§(3), 104.§ (2)
A hatályos szabályok alapján amennyiben a készenléti jellegű munkakörben foglalkoztatott munkavállaló részére vasárnapra rendes munkaidőt osztottak be, számára a közvetlenül megelőző szombatra rendes munkaidő nem osztható be. Ezt vette észre a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szolidaritás, amely így visszamenőlegesen a szombati napokra rendkívüli munkavégzés elszámolását követelte sikerrel. Vélhetően a jogalkotó tanult a MÁV-val szemben megnyert perekből, melyek milliárdos tételű költségvetési kiadást okoznak a köztulajdonban álló munkáltatónak. Ez a szabály a javaslatban most hatályon kívül helyezésre kerülne. Készenléti jellegű munkakörben ugyanakkor nem tenné többé lehetővé a jogalkotó rövidített, 8 óra időtartamú pihenőidő alkalmazását. A munkáltató így köteles lenne legalább 11 óra pihenőidőt biztosítani a munka befejezése és a következő napi munkakezdés között.
g.) Vezető állású munkavállaló munkaszerződése (Mt.209.§)
A vezetők esetében a munkaszerződésre, illetve a megállapodásokra vonatkozó szabályok alapvetően diszpozitív jellegűek, azoktól tehát többségükben akár a munkavállaló hátrányára is el lehet térni. Ez alól csak néhány kivételt határoz meg a törvény. Így a vezető munkaszerződése nem térhet el egyes mentesülési esetektől [Mt. 55. § (1) bekezdés b), c), e) pont], a terhesség és a szülési szabadság, illetve 2015. január 1-jétől nők esetében a reprodukciós eljárásban való részvétel idejére járó felmondási tilalomtól, attól, hogy kisgyermekes szülő éjszakai munkára nem utasítható, a szülési szabadság szabályaitól és attól, hogy a kollektív szerződés hatálya a vezetőre nem terjed ki. A mostani módosítás az Mt.128.§-át, azaz a gyermekvállalás céljából kivett fizetés nélküli szabadság szabályait is ide fogja sorolni.

MT könyve

Elnök,2016.05.05 21:50

sak az Európai Uniós kötelezettségek mentén módosulna a joganyag
a.) Kompenzáló pihenőidő
Az Mt. láthatóan csupán néhány ponton fog módosulni, az egyik ilyen terület az un. kompenzáló pihenőidő területe. A módosítás célja a munkaidő-szervezés egyes szempontjairól szóló 2003/88/EK irányelv 17. cikk (2) bekezdésével való összhang megteremtése. Erre tekintettel, amennyiben a munkavállaló számára tizenegy óránál kevesebb egybefüggő pihenőidőt biztosított a munkáltató, ezen rövidebb napi pihenőidőt követő beosztás szerinti munkavégzését követő napi pihenőidejének és a rövidebb pihenőidőnek együttesen legalább huszonkét órának kell lennie, a tizenegy óránál rövidebb pihenőidő kompenzálásaként. A két egymást követően beosztott napi pihenőidők együttes tartamának meghatározásakor, a tizenegy óránál kevesebb egybefüggő pihenőidő tartamát és ezen rövidebb napi pihenőidőt követő a munkavállaló beosztás szerinti munkavégzését követő napi pihenőidő tartamát kell figyelembe venni.
b.) Várandósság esetén a felmondás visszavonhatósága (Mt.65.§(5)
A várandósság az Mt.65.§ (3) (a) bekezdése alapján felmondási tilalmat jelent. Ennek feltétele az, hogy az érintett munkavállaló a várandósság tényét a munkáltatóval közölje. Tekintettel arra, hogy az Alkotmánybíróság a 17/2014. (V.30.) AB határozatban megsemmisítette az előzetes közlés követelményét, így előállhat az a helyzet, hogy a munkáltató a felmondási tilalom alatt álló munkavállalója munkaviszonyát úgy szünteti meg jogellenesen, hogy a felmondási tilalomról nem is tud. Az érintett munkavállaló ugyanis a várandósságát elvben akár a munkaügyi perben is bejelentheti (bár ez más alapelveket sértene). A munkáltató a hatályos Mt. alapján ugyanakkor nem jogosult a felmondás egyoldalú visszavonására, hiszen az az Mt.15.§ (4) bekezdése alapján csak a címzett hozzájárulásával módosítható vagy vonható vissza. A törvénymódosítás lehetővé tenné a felmondás egyoldalú, írásbeli visszavonását a tájékoztatást követő 15 napon belül.
c.) Férfiak és nők egyenlő bánásmódja (Mt.65.§(6)
Megszünteti a jogalkotó továbbá az anya és az apa közötti különbségtételt abban az esetben, amennyiben a gyermek gondozása céljából kivett fizetés nélküli szabadságot mindkét szülő igénybe veszi. Jelenleg ebben az esetben ugyanis a felmondási védelem csak az anyát illeti meg (Mt.65.§(6).

csalás 2

Elnök,2016.05.05 21:43

Jöjjenek hát ezek a technikák: a vagyonőrök alkalmi munkavállalóként vannak foglalkoztatva, amely előírja a napi bejelentést. A történetünk főszereplőjeként jelzett cégnél a napi bejelentés és az ehhez tartozó munkaszerződések hónap végén egyszerre kerülnek aláírásra. Ez önmagában azt jelenti hogy itt nem történik semmilyen hivatalos bejelentés sem az adóhatóság, sem a munkaügyi hatóságok felé csupán arról szól ez a színjáték, hogy a vagyonőrök megnyugodjak, hogy be vannak jelentve a közvetítőnek pedig el lehet mondani, hogy azok a járulékok amelyeket ezek után befizetett a cég, mint az együttműködés objektív költség tényezője a levonásra került a jutalékából. Ha az a szerencsétlen helyzet áll elő hogy a szervezőember valamelyest rálát történetünk hősének más üzleti kapcsolataira is, akkor könnyen kiderülhet hogy az alvállalkozóként kiadott szolgáltatási számlái milyen mértékben vannak túlárazva a valósághoz képest. Lassan eljutunk ahhoz a megállapításhoz hogy tulajdonképpen történetünk hőse egy egyszerű pénzmosoda, amely üzleti hasznát az elcsalt adókból és járulékokból szerzi. Joggal merül fel ismét annak a kérdése hogy mennyire felelős a fővállalkozó vagyonvédelmi cég egy ilyen helyzet kialakulásáért. Nyilván tudnia kell arról hogy az eleve piaci ár alatt vállalt szolgáltatás, főleg úgy hogy a vagyonőröknek a kifizetendő bére megvan határozva egyértelműen adócsalást fog eredményezni.

Vajon lehet-e fontos az üzleti haszon vagy a havi túlélés annyira, hogy hogy már a mindenbe bele látó szervezőt is be kelljen ahhoz csapni hogy a megálmodott nyereség meglegyen? Vajon vizsgálta el annak a kockázatát a egy ilyen bizalmi ember becsapva érzi magát milyen károkat tud okozni? Hiszen látja a pénzek mozgását, ismeri a külföldi kapcsolatokat, amelyen keresztül a pénzek megfordulnak, tudja hogy a vagyonőrök mikor mennyit dolgoztak és ehhez képest milyen papírok születnek. Lehet hogy ezeknek a közvetítő embereknek hamarosan új munkaadója vagy megbízója lesz? És itt most nem a vagyonvédelmi szakmára gondolok…

Ahogy mondani szokás nevek címek adatok ( hangfelvételek ) a szerkesztőségben leadva. Kíváncsian várjuk a korábbi cikkünkben már említett hatósági állásfoglalást arra vonatkozóan hogy ilyen esetekben mit tegyünk. Eljátszottunk annak a gondolatával is, hogy mi lenne akkor, ha egyszer egy ilyen teljeskörű anyagot nevekkel szereplőkkel hangfelvételekkel közzétennénk. Vajon lenne-e valaki aki tiltakozva? És ami fontosabb története valami ezt követően. Ameddig ezt a kérdést tisztázni tudjuk várjuk továbbra is a jelzéseket beszámolókat a hasonló esetekről.